esc button
EN
search icon

הגוף והבד

דארנל רוס

ניהול עיצוב וחדשנות

מנחה — 

ד״ר יונה וייץ

מה נוכל ללמוד על החוויה הגופנית של הלבוש כדי להשפיע על עיצוב אופנה וביטויי זהות מתוקשרים?

כמעצב אופנה עם קריירה בת עשור בישראל וניו יורק, חוויתי את עלייתן ונפילתן של מגמות אופנה ואת הייצוגים המתווכים של הגוף הלבוש המשמשים כדי למכור בגדים ולגרום ללובשים להיראות ולהרגיש טוב עם עצמם. מנקודת ראות של ניהול עיצוב, ברצוני לחקור ולהגיב על הקשר בין הגוף לבגד. 

כיצד בגדים מאפשרים מימוש עצמי? כיצד משפי ע האופן שבו אנו רואים את עצמנו ומצפים להיראות בעיני אחרים משפיעים על בחירות הלבוש שלנו? מה מניע אותנו ללבוש שוב ושוב את אותם פריטים, ובה בעת לזנוח פריטים אחרים שברשותנו?

תעשיית האופנה מתהדרת במודעות לנושאים חברתיים אופנתיים. במהלך העשור האחרון, סוגיות כמו קיימות, גיוון, צדק חברתי ושילוב תפסו מקום מרכזי בשיח הציבורי. לפי מאמר שהתפרסם ב-2020 במגזין פורבס, מודעות הצרכנים לסוגיות אלו גבוהה מאי-פעם, וגובר הלחץ על המותגים להגיב לשינויים תרבותיים אלה. 

המעצב היפאני החדשני איסי מיאקי הוא מקור ההשראה לפרויקט שלי, הבוחן את תפקיד האופנה בתהליך ההזדהות העצמית שלנו. עקרונות העיצוב של מיאקי מתמקדים בגוף האנושי, מתוך אמונה שאל לגוף להשתנות כדי להתאים לביגוד. תחת זאת, על הבגדים להשתנות ולהתפתח כבני אדם, ולבטא את נזילות הזהות. 

כדי למפות את הקשר הזה, חיברתי שאלון מקיף בהשראת מחקר של ואלה-נורונהה משנת 2017, אשר מזמין משתמשים לצלם את עצמם כשהם לובשים שני פריטים שברשותם: פריט שהם נהנים ממנו, ופריט שהם סולדים ממנו. מה המותג? מה הבד? האם קל ללבוש את זה? איך זה מרגיש על הגוף? איך אחרים תופסים אותך כשאת/ה לובש/ת את זה? מה היית משנה?

שאלון זה יוכל לפצח את הדקויות בתהליך בחירת הלבוש ובכך לתרום מידע לא רק לתהליך העיצוב אלא גם לביטוי המתוקשר של האופנה בפרסומות, ועד לשיווק ולמכירה בחנויות וברשת. נתונים אלה יוכלו גם לחשוף כיצד מניע כוחם של הרגשות את מה שאנחנו קונים ובוחרים ללבוש יום ביומו. 

No items found.

דארנל רוס

דארנל רוס הוא סטייליסט ויועץ אופנה החולק את זמנו בין ניו יורק לתל אביב-יפו. במהלך חמש שנות עבודתו בסטודיו לפרסום של טומי הילפיגר בצפון אמריקה, דארנל חיבר בין טרנדים עכשוויים, ממוקדי צרכן לבין כשרונו האישי שלו לבלתי שגרתי, ועבודתו הניבה גידול מרשים במכירות. תפקיד דינמי זה היווה חוויה מכוננת בהבנתו את שוק האופנה המסחרי ושיווק דיגיטלי. כמו כן ניתנה לו הזדמנות להתמחות בעיצוב אופנה עבור בעלי מוגבלויות באמצעות קו מוצרים ייעודי של טומי הילפיגר, שהושק ב-2016. בהמשך דרכו, דארנל השיק קריירת ייעוץ למותגים בתל אביב. דארנל גם הרצה בשנקר, וכן עבד כסטיילסט בנטפליקס. כיום הוא עובד ב-Factory 54 בנושא תוכן יצירתי ודיגיטל.

פרויקטים נוספים