esc button
EN
search icon

האדם במרכז הטכנולוגיה

בינה מלאכותית כפתרון לבדידות מנהלים בתהליך קבלת החלטות, מקרה מבחן


חני לוזינסקי

מנחה — רועי ביגר
ניהול עיצוב וחדשנות

מנהלים בראש הפירמידה נדרשים לקבל החלטות הרות גורל. הם אינם מוצאים סביבם עמיתים שניתן להתייעץ עמם או לחלוק עמם את האחריות. מתוך כך מלווה את המנהלים תחושת בדידות, מה שעלול לפגוע בתהליך קבלת ההחלטות.

כיצד עשויה טכנולוגיה שמשרתת את האדם להפיג את בדידות המנהלים? Human-Centered Technology Model (HCT) הינו מודל המעודד חשיבה יצירתית. את המודל בניתי בסיוע מתודות מעולם העיצוב: מודל חשיבה העיצובית העוסקת בפתרון בעיות עכשוויות מנקודת מבטם של המשתמשים, ושיטת עיצוב ספקולטיבי - העלאת השערות כדי לדמיין עתידים אפשריים. צוותי פיתוח של בינה מלאכותית מקבלים בריף: תרחיש שקורה בשנת 2050, ובו שתי דמויות: קלייר, ביולוגית בת 45, והבינה המלאכותית. קלייר מפתחת מעטפת עור המגנה על תושבי מאדים מפני קרינה. בדרך היא מתמודדת עם אתגרים ודילמות. בדידות מתבטאת בסביבת העבודה שלה, המורכבת מרובוטים ובינה מלאכותית. התרחיש מתאר אינטראקציות שונות בין שתי הגיבורות, כולל אינטראקציה הממחישה את יכולת הבינה המלאכותית לנטר את בדידותה של קלייר, לשקף לה את מצבה ולסייע לה לקבל החלטות.


No items found.

חני לוזינסקי

חני היא מומחית לחוויית לקוח. היא מתמחה בזיהוי פערים וביישום תהליכים לשיפור ביצועים, שירות לקוחות, הצלחת לקוחות וחדשנות בארגונים גדולים. היא החזיקה בעמדות מנהיגות שונות בהיי-טק ובממשל, והקימה את המחלקה הראשונה להצלחת לקוחות במגזר הציבורי בישראל. אמפתיה, מחקר ויצירתיות מסייעים לה לממש את שאיפתה המתמדת - מציאת הפתרונות הטובים ביותר ללקוחותיה. בהשכלתה, חני היא מהנדסת תעשייה וניהול עם תואר MDes ממסלול עיצוב תעשייתי, ניהול עיצוב וחדשנות בבצלאל.  


פרויקטים נוספים